"Lippu korkeella, tölkki maassa!"

Otsikko on mun uus elämänohje. Oltiin töissä tänään ja känniset Turkulaismiehet anto meille vinkin. Kiitos vaan teille. Ne sano että ei pidä tehä töitä, ne kannusti meitä laiskuuteen. "Älkää poimiko enää yhtäkää tölkkiä, olkaa naisia joilla on oma tahto. Olkaa ahkeria ja vaa hengailkaa." Iha saakelin asialline neuvo mun mielestä.

Kiitos noitten miesten, mä totta hitossa muistan miksen ollu töissä tänä kesänä. Okei, se johtu ihan siitä etten päässy mihkään, mutta anyway. Mä itte oon iha rättipoikki ja oon koko päivän tossa kuuman auringon alla kironnu. Työnteko on perseestä ja vie kaikki voimat. Jos on vaikka kaheksan pitkää tuntia töissä, niin eikö muka väsytä? Pitää olla supermään että sitä kestää ja jaksaa. Toiset ei ehkä valita siitä, tai sano sitä ääneen, mut kai kaikkia nyt ees joskus vituttaa. Hä?

Itte olin tän kaks päivää töissä, lauantai- ja sunnuntaiaamuna. Ensin oon maannu koko kesän vaa ja heränny aikasintaa kymmeneltä, nii teki hieman tiukkaa nousta kolmen tunnin yöunien jälkeen sängystä ja lähtee kaheksalta siivoomaan festarialuetta. Ei siinä mitään, ihan kelpo duuni. Mut työnteko on kirosana siinäku vittuki. Se tunne on niin kamala, ku tsekkailet kelloo viiden minuutin välein ja mariset että haluut jo kotiin. Miten mä ikinä tuun kasvaan niiiin isoksi että oon tarpeeks kypsä oleen töissä valittamatta?

Se joka väittää että työnteko on pakko ja se vaan pitää kestää, niin onnee, oot oikeessa. Mutta se ei mua kiinnosta, se on ittestäänselvä asia. Emmä haaveile ku siit et must tulee joskus nii saatanan rikas, että voin lopettaa työnteon ja palkata siivoojii mun kartanoon. Sit mietin mite ne jaksaa joka aamu kunnostaa mun kämppää ku oon pitäny huikeita kekkereitä sielä. Jooooo, se vaatii niitä töitä että pääsen siihe pisteeseen, mut mistä sitä voi alottaa?

Työnteko on nössöille, tosimiehet pärjää ilman rahaa. Karu fakta ja oon tosissani. Puolet teistä tän lukeneista pudistelee ny päätään ja miettii et "voi ei tota Veraa, kyllä se vielä ymmärtää että töissä on pakko käydä." Mut mä tiiän sen, oon tienny sen aina. Mut ei työnteko kivaa silti oo, siitä saa valittaa. Tyhmät työajat, liian vähä palkkaa, aina väsyttää, raskasta duunii. Se on elämää ja tosi masentavaa sellasta. Jos ny iha tosissaa miettii, ni oha kouluki lasten työtä. Ja kuinka montaa huvittaa maanantaiaamusin lähtee opiskeleen jotain yhtälöitä ja kasvien yhteyttämistä? Who cares?

Pointti tällä pitkällä ja uuvuttavalla valittamisella oli se, että mä vihaan tehä töitä, mä oon ihminen joka miettii et mulle kaikki, heti tänne. Emmä jaksa nähä yhtään vaivaa, ehkä siks oon koulussakin niin huono. Mun innostus kaikkeen lopahtaa helposti ja kun niin käy, mä näytän sen. Tänääki tuli töissä hakattua haravalla nurmikkoo ja menin jätesäkkiin piiloo, ku ei vaa enää jaksanu. Ja vaikka yritin hokee itelleni että, nyt Vera perkele et luovuta, niin meni jo. Sit viel käänsin havunneulasta kumihanskassa ja mietin et voisin olla nukkumassa nyt, voisin olla Aleksilla, voisin kattoo leffaa, muttakun ei, oon haravoimassa. Ja ku mä sen taas tajusin, aika meni entistä hitaammin.

Emmä tiedä mitä te muut aattelette, onks työnteko teille yhtä helvettiä niiku mulle? Mut mä ja Linda ei siitä tykätä. Kaikki kotihommatki vaa venyy ja venyy, viimeseen asti. Mikskö? Siks että kaikki mikä vaatii jotain on iha tyhmää. Sitä paitti kumihanskat kuivattaa käsiä ja haravasta tulee rakkoja. Ja voin muuten luvata, että jos kymmenenkää ihmistä jakso lukee tän, nii en enää koskaan tee kuvattomii postauksii.

17 kommenttia:

  1. Nyt kun mietin, niin tulevaisuus ei vaikuta kovin houkuttavalta kökkiä jossaki huonossa työssä mikä ei kiinnosta, eikä riitä älyä opiskella.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mmm, mut ehkä sä löydät vielä jotain! Ite halusin kans sisustusarkkitehdiks, mutkun mahiksia siihen ei ollu, niin oon löytäny toisen mieleisen vaihtoehdon. :)

      Poista
  2. Maailmassa on niin paljon asioita, mitä voi tehä työkseen, että kyllä jokainen löytää niistä kaikista sen "oman juttunsa". Tommoset alipalkatut kesätyöt on vaan hyvä esimerkki siitä, että mitä työnteko pahimmassa tapauksessa voi olla. Joku olis voinut tosta nauttia, mutta ihmiset onkin erilaisia. Itekään en kyllä olis varmasti tykännyt olla Wanajassa pitämässä huolta siitä, että ihmiset ei tuhoa Linnanpuistoa roskilla ja oksennuksillaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niiiin totta, sitä ootellessa että pääsen itekkin kivaan työhön. :) Siks en ees hakenu moniin kesätyöpaikkoihin, ku puoletkaan mahdollisuuksista ei kiinnostanu ollenkaan. Oon aika nirso näitten juttujen suhteen. :D

      Poista
  3. Mäkin mietin ekassa kesätyöpaikassani että jumalauta, jos työnteko on tällaista niin tämä on mun eka ja vika kesätyöpaikka - eikä edes palkka pahemmin lämmittänyt, vähän reilu tonni siitä että kuukaudenkaan jälkeen ei oo rakot käsistä kunnolla parantuneet. Mutta eipä mun onneksi tarvitse loppuelämääni niittää puronreunoja, se havainto vähän lohdutti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha jooo, aina täytyy miettii et kyl ne asiat vielä paranee. :D

      Poista
  4. Vihaan kans työntekoa, mutta silti haluan töihin koska muuten en pääse koskaan tästä kämpästä/kaupungista/maasta pois. Nytkin harmittaa kun en päässy mihinkään kesätöihin, jos en ens kesänäkään pääse niin en tiedä millon pääsen edes muuttamaan kotoa. :( Oon ollut kypsä lähtemään jo monta vuotta. :D Koulunkaan aikana en voi tehdä töitä, viikonlopuiks voisin ehkä hakea, mutta saisin ihan varmasti burnoutin kun muutenkin ensi vuonna oon monena päivänä viikossa 19.45 asti koulussa. Mutta ajatus siitä että pääsee muualle motivoi mua mielettömästi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niii, ehkä ens kesänä töiden suhteen onnistaa, kumpaakin meistä! :) Ja ei tosiaan kannata alkaa viikonloppusin töihin menee, jos sulla on noin rankkaa koulussa. Helposti tulee kyllästyttyä ja väsyttyä sellaseen. :d

      Poista
  5. Oooi ihana tää postaus, mä tyksin :--) Sulla on toosi kiva tää blogin ulko asu, ja kirjotat kans iha kivasti , toi sun banneri on kans kiva, mut mua häirittee ku toi teksti on siin valkosena (tosin ei siihe sopis se oikee muullakaan värillä) ekä sitä tekstin alla olevaa kuvaa vois vähä vaalentaa siis sillee ettei se oo noin kontrastoitu ? Ja toi oikee sivupalkki on aivan ihanasti tehty !!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon arvostelusta ja parannusehdotuksista. :) Aion vaihtaa bannerin syksyksi, ei tää nykynen oikeen oo mun mieleen, lukijat äänesti sen. :D

      Poista
  6. ::D:DD:D:D Sul on muute hieno ulkonäkö blogissas! (:


    http://really-sahvi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  7. Musta tuntuu että sulle vois tehä hyvää lähtee vaihtariks vuodeks. Oikeesti, vois toimii!;)

    steptomyworld.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha, no ei oikeen oo mun juttu. En osaa Englantia ja mulla on tärkeet vaiheet harrastusten suhteen menossa. + Poikaystävä on täällä ja kaikkee. :D:D:D Yks kaveri on kyl menossa just, mut emmä ite oo koskaan ees harkinnu. :)

      Poista
  8. Tuo työasia on vähä sellanen, et siitä alkaa tykkäämään kun löytää mieleisensä työn. Sit hyvät työkaverit on kans yks asia, mikä auttaa jaksamaan. :) Ite oon ollu nyt kaks kesää Atrialla töissä pakkaamassa kanatuotteita rasioihin ja tajusin tänä kesänä, että mä tykkään siitä työstä! En tee sitä pelkästään rahan takia vaan ihan oikeasti töihin on kiva mennä ja työkaverit ja työilmapiiri on mahtava. :) Tosin opiskelen sosionomiks ja toivon, että ens kesänä saisin jo oman alan töitä, koska se on oikeasti sellasta mitä haluan tehdä työkseni. Joten elämän yks haaste onkin löytää työ, joka ei tunnu pakkopullalta vaan jota tekee mielellään ettei se aina edes tunnu työltä. :) Toivottavasti säkin löydät sellaisen joskus. :)

    VastaaPoista