Suru joskus kiinni saa ja vie mukanaan.





Mä en halunnu herättää hirveesti huomioo tänään, ku koulu alko. Mietin vaatteita viimesen viikon, edellisenä iltana olin jo asun valinnu, mut aamulla kiireessä muutin sen. Jotkut ehkä miettii et miks stressata, se on vaa yks koulupäivä, mut eeei. Mun mielestä eka päivä on tärkein. Sen perusteella me, tai ainakin mä leimaan ihmiset helposti ja saatan muistaa vielä pitkänki ajan päästä mitä jollain ihmisellä oli päällä kun sen tapas ekaa kertaa. Oon muutenkin niin kova stressaan vaatteista ja oikeestaan kaikesta ulkonäköön liittyvästä.

Koko koulupäivä olin sairaan ahdistava. Tiätteks ku jännitin auditoriossa et mun nimi sanotaa. Sit nousen siitä ja katon mun luokkakavereita. Eka mä kelasin et "tässäkö tää nyt on, mun luokka?" mut vielä ku porukalla istuttiin sit luokassa ja kuunneltiin ohjaajan selityksii nii kädet hikos. Ekaa kertaa pitkäääään aikaan tuntu et oon ihan yksin, tunnen 26 oppilaasta tasan yhden, jotenkuten. Onhan se toisaalta kiva alottaa puhtaalta pöydältä ja tutustuu uusiin ihmisiin, mikä ei yleensä tuota mulle hankaluuksia. Mut en muista, et mulla ois vuosiin ollu tilannetta, etten tunne ketään. Kieltämättä olin tänään aika forever alone ja aloin jopa kaipaan takas peruskouluun mun luokan luokse, mitä en uskonu miettiväni. Mä koko ysiluokan toivoin että pääsisin jo pois ja voisin alottaa alusta, mut kieltämättä tää päivä oli aika tahmee.

Päällimmäisenä mun mielessä oli varmaan et mitä jos kukaan ei haluu tutustuu muhun. Kelasin mun vaatteita, näytänkö hirveeltä teiniltä? Mietin mun hiuksia, oonko liian huoliteltu ku kiharsin hiukset? Vaikka mä tiesin, et tuskin kovinkaan monella mun luokalta on mitään mua vastaan, silti jotenkin pelkäsin kokoaika et en saa kavereita. Ihmisestä tulee niin helpolla epävarma itestään, mustakin tulee, vaikka mulla ei oo edes mitenkään huono itsetunto. Tuli vaan niin sellanen olo et oisin uudestaan seiskaluokkalainen, kaikki on niin uutta.

Kyl mä tiiän et se tästä helpottaa, oon ilonen uudesta luokasta ja tulevista mahdollisuuksista. Mut tää päivä oli pelottava, niin on huominenki ja varmaan pari seuraavaaki. Oon ihan hukassa luokkien suhteen ja kaikkee. Aleksilla ja mullakaa ei pahemmin oo välitunteja yhtä aikaa, joten siitäkää ei oikeen seuraa oo. Mut tässä se nyt on, mitä mä oon oottanukki. Mulla alko amitsu tänään, käänsin uuden lehden elämässäni. Ja jotenkin musta tuntuu et oon onnellinen, vaikka tällä hetkellä päällimmäisenä on vaa yksinäisyys ja epätietosuus. Mulla on kolme vuotta aikaa tutustua kaikkeen ja kaikkiin, tiiän et selviin!



13 kommenttia:

  1. Mihin menit kouluun? :) Mille linjalle vai lukio? :D

    VastaaPoista
  2. aivan varmasti sä kavereita tuut saamaan :) vaikutat niin ihanalta ja mukavalta ihmiseltä että ihmettelen jos joku ei sun kanssas haluis kaveerata :))

    VastaaPoista
  3. voi, oon kasilla ja niiiiin haluaisin jo pois, ihan omaan elämään. ja uskon, että itellä tulee oleen ainakin alussa vähän samanlaista kuin sulla, mutta ainakin itellä alkaa sitten kyllä luistaan kun vähän tutustuu. c:

    VastaaPoista
  4. Ihanat hiukset ja näytät tosi nätiltä sekä tyylikkäältä! (::

    VastaaPoista
  5. Tuttu tunne, ekana päivänä panikoin luokassa ja tokan jälkeen olin valmis lopettamaan koska kaikki tuntu semmosilta jotka ei kuitenkaan haluais tutustua. Helpotti kun löysin toisen yksinäisen (joka tosin lopetti ekan jakson jälkeen, pöh) ja parhaan ystävän/ihastuksen seuraks :-) Alku on aina hankala, kyllä se siitä ♥

    VastaaPoista
  6. mulla oli niiiin samat fiilikset tänään :d

    VastaaPoista
  7. meil alkaa huomenna koulu ja mun luokalla ei oo yhtään kaverii ja kaikki mun kaverit on samalla luokal mut mä jäin pois:( tosiaan meen nyt seiskalle:))

    VastaaPoista
  8. nopeeta nää paikat ja ihmiset oppii tuntee, eka viikko on aina pahin (:

    VastaaPoista
  9. I feel you, sis! Mulla oli ihan tosi jäistä tänään ku en tunne ketään koko Espoossa ja toi koulu on aika tosi iso. Mut onhan täs aikaa tutustua uusiin tyyppeihin. :)

    VastaaPoista
  10. Kirjotat ihan mahtavasti, tohon kaikkeen pysty samaistuu nii hyvin! Ihanku oisit kirjottanu joistaki mun päivistä:-)

    http://id-bn.blogspot.fi

    VastaaPoista
  11. Hyvin se menee! :D Ysiläinen olen itse siis :D

    VastaaPoista
  12. Menin amikseen merkonomilinjalle. :) Kiitos kaikille tsempistä!

    VastaaPoista