random facts about me

Halusin vihdoin toteuttaa myös tän faktapostauksen! Mulle vaan yhtäkkiä tuli mieleen kaikkee hauskaa mitä en oo koskaan tainnu blogissa mainita ja aattelin, et nyt on oiva tilaisuus paljastaa teille asioita musta, mun tavoista ja mun lapsuudesta! Yritin koota tähän sellasia juttuja, mitä ette oo ennen kuullu, mut jotkut asiat saattaa olla teillekin tuttuja. Kertokaa sit mitä tykkäsitte ja et haluutteko jatkossakin tälläsiä!

Collage  


 ♥  Mä en oo elämässäni koskaan torkuttanu herätyskelloo, en oo ees kokeillu. Nousen aina samantien herätyksestä ja vihaan yli kaiken sitä jos joku muu kenen kans nukun, torkuttaa. Mä en vaan pysty nukkuun enää sen jälkeen kun oon heränny herätykseen ja hyvä näin! Mielummin herään suoraan puol kaheksalta, kun torkutan seittemästä alkaen et pääsisin just ja just sillon ylös.

 ♥  Toukokuun alusta asti oon kuunnellu Nikke Ankararan - Perjantai 13 biisin joka ikinen perjantai aina kun oon päässy töistä/ koulusta kotiin, tai heränny. Tää tuo niin perjantaifiilikset! 

 ♥  Mä säilytän vieläkin mun vaatekaapissa yhtä t-paitaa, jonka mun vanhemmat osti mulle tarhassa neljä vuotiaana. Se on oranssi ja siinä lukee mun tarhapaikan ja hoitoryhmän nimi ja selkäpuolella muitten ryhmien nimet. Tää on hassua siks, että tottakai mä oon säästäny muitakin lapsuudenvaatteita autotallissa/ vintillä, mutta tää t-paita on mulle niin rakas että sen paikka on mun vaatekaapissa, vaikka se on niin pientä kokoo että mahtuis nuken ylle, ei siis todellakaan mulle.

 ♥  Joka ikinen ilta nukkumaan mennessä, mä mielessäni lausun hyvän yön toivotukset mun kaikille kuolleille lemmikeille. Ja just ennen nukkumaan menoo, meen antaan pusut mun molemmille kissoille, vaikka ne nukkuis ulkona terassilla.

 ♥  Ja edelliseen liittyen, muistan mun jokaisen hamsterin ja kissan syntymä -ja kuolinpäivän. Meenkin aina viemään tonne takapihalle niiden haudoille kynttilän, jos jollakin niistä on synttärit, tai on joku muu tärkee päivä, vaikka joulu.

Collage5
 ♥  En oo ikinä polttanu tupakkaa, en edes maistanu. Eikä sen puoleen, en koskaan aiokkaan. Sama juttu nuuskan kanssa.

 ♥  Mulla on tosi omituisia pakkomielteitä. Yks niistä on sellanen, et mä en voi mennä nukkuun, ellen oo just ennen sänkyyn menoo suoristanu lakanaa niin ettei siinä oo ryppyjä. Myös tyynyt pitää pöyhiä ja asetella ja peitto laittaa hyvin pussilakanan sisään, sekä sänky työntää ihan kiinni seinään. Aleksilla menee aina hermot tähän, mut mulle tää vaan on niin tärkeetä, heh. Hassu tapa kieltämättä...

 ♥  Kerran yks mun hamstereista oli tosi sairas, sopivasti syyslomalla. Mä vein sen eläinlääkäriin ja selvis että sillä on poskessa tulehdus. Se ei pystyny syömään, joten mä ruokin sitä kahden tunnin välein piltillä ja annoin sille ruiskulla suuhun antibioottia. Kaikki kaverit oli ulkona ja nautti syyslomasta, mut mä istuin kotona hälytys kännykässä, että tiesin koska pitää taas antaa ruokaa. Laitoin aina sitä pilttiä mun sormenpäähän ja se hamsteri nuoli sen siitä. Tätä kesti kolme viikkoo, ennenkun se oli tarpeeks vahva syödäkseen omatoimisesti. Mut uskokaa tai älkää, tää hamsteri eli vielä melkeen vuoden tän jälkeen.

 ♥  Mulle mun elämässä tärkeintä on sukulaiset ja hyvät suhteet niihin. Meillä on ihan pienestä asti ollu tapoja, mitä toteutetaan edelleen, vaikka vanhimmat serkuista on reippaasti yli kahdenkymmenen. Meillä on aina tapana joka kevät mennä pääsiäisenä retkelle koko suvun kesken, grillaileen ja juomaan kuumaa kaakaota. Tän lisäks me esimerkiks vietetään aina joulua yhessä, käydään laivalla tai vuokrataan mökki jostakin missä ollaan kaikki yhessä yötä. Myös jokaisen nimipäivät ja kaikki juhlitaan, koska ne on hyvä tekosyy viettää aikaa yhessä.

Collage2
 ♥  Mä värjäsin ensimmäisen kerran hiukset jo toisella luokalla. Kokeilin vissiin sellasta kymmenen pesua kestävää violettia (woooot, miksi?) ja sen jälkeen oonkin testaillu mun hiuksissa vaikka mitkä värit!

 ♥  Ton reippaan värjäilyn takia, mä en ees tiiä minkä väriset hiukset mulla oikeesti on. Pienenä ne oli mustat, mut ne on vaalentunu siitä aika lailla...

 ♥  Mä punastun tosi helposti, myös semmosissa tilanteissa missä siihen ei ois tarvetta. Mä oon tosi itsevarma ja rohkee, joten sinänsä tää on aika omituista multa.

 ♥  Mä aloin meikkaamaan seiskaluokalla ja rupesinkin sillon heti kunnon emotytöks. Mulla oli tosi mustat kajaalit ja hiukset kun kunnon harakanpesä. Tää vaihe kesti onneks vaan vuoden ja pikkuhiljaa opin meikkaamisessakin sen että "Less is more", joka muuten pätee moniin muihinkin juttuihin.

 ♥  Mä rakastan kaikkia kunnon tapposarjoja, kuten Dexteriä, Game of Thronesia ja Griminal Mindsiä, mut vastapainoks mun lemppareihin lukeutuu esimerkiks myös tyttöhömppä Gossip Girl.

 ♥  Pienenä aina kun mä nukuin, mä hankasin mun takaraivoo ees taas tyynyssä. Sen takia olin takaraivosta kalju melkein kolme vuotiaaks, kun mun hauraat hiukset ei kestäny mun pään heilumista. Mun vanhemmat jo pelkäs et musta jää kalju kokonaan takaraivon kohalta, haha.

 ♥  Mun hauskin muisto lapsuudesta on se, kun pesin mun pikkuveljen vessaharjalla, jonka kastelin vessanpöntössä. Kumma juttu et se ei äitistä ollu hauskaa sillon.
 

Collage1
 ♥  Mä en oo koskaan kattonu yhtäkään Jalkapallopeliä, en ees muutamaa minuuttia. Enkä aiokkaan, niin tylsää... Tää faktahan sopii mitä loistavimmin tunnelmaan näin MM-kisojen aikana.

 ♥  Mä olen niin huono ruotsissa, etten osaa ees sanoo ruotsiks minkä ikänen oon. En kyllä oo Englannissakaan paljoo sen parempi.

 ♥  Kun mä synnyin, mun iskä ajo koko matkan sairaalalle soittaen autosta ikkunat auki Irwin Goodmanin - Tyttö tuli. Muistan sen ulkoo, koska iskä soitti sitä myös mun synttäreillä aina kun olin pieni.

 ♥  Mulla ei oo ikinä murtunu mikään, enkä oo koskaan ollu missään leikkauksessa. Sen sijaan mulla on ollu niin paljon syviä haavoja, et ne ois vaatinu tikkausta, mut en halunnu, joten nyt jalkoja koristaa nätit arvet. Parhain esimerkki on se, kun pari vuotta sitten pelattiin jääkiekkoo ja yhen kaverin luistin tuli mun reidestä läpi. Taisiis ei läpi asti tietenkää, mut uppos syvälle. Aattelin vaa et no kyl se siitä paranee, mut muistona on iso arpi.

 ♥  Mulla on myös oikeen käden etusormessa heti kynnen alapuolella ihon alla kivi. Se meni sinne kun en ollu ees koulussa vielä ja koska inhosin kaikkien tikkujen ym. pois ottamista, en uskaltanu sanoo siitä mitään. Nyt yli kymmenen vuotta myöhemmin se kivi löytyy edelleen ja näkyy sormessa pienenä mustana pilkkuna. Se on vaan jo niin syvällä ihon alla ettei sitä tunne ja tuskin sitä sais edes pois enää.

 ♥  Viime keväänä mä itkin jääkiekkopelissä ilosta kun HPK voitti Jokerit ja pääsi jatkoon pleijareissa. Jääkiekkofani, minäkö?

Collage4
- Tän postauksen tekeminen toi paljon muistoja mieleen ja loppua kohden tuli vaan lisää faktojakin päähän. Pitäskö tehä toinenkin tällänen postaus joskus?

27 kommenttia:

  1. Tee toki toinenkin osa, näitä oli hauska ( tota arpijuttuu lukuunottamatta) lukee!:---)

    VastaaPoista
  2. Mukavia tämmöset! Samaistun ton Irwin kohdan kanssa ihan täysin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi, kiva kuulla! Irwin on ihan huippu. :-D

      Poista
  3. ää tää sun blogi on ihan täydellinen!! ♥ mut hei oot varmaa maininnutki nää jo monesti, mut multa on mennyt ohi millä ohjelmalla muokkaat kuvias ja millä ohjelmalla oot tehnyt sun bannerin? :-) kiitti paljo jos vastaat! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitti tosi paljon. ♥ Muokkaan siis kuvat aina käyttäen tosi montaa ohjelmaa yhtä aikaa, mut esimerkiks photoshop, photofiltre, pickmonkey, Be funky ja ipiccy on aina melkee käytössä. :-) ja banneri on tehty photofiltrellä!

      Poista
  4. Tee ihmeessä lisää, tosi kiva postaus ja upeita kuvia ♥ Se muuten kirjotetaan Criminal* :P

    http://rakkauttaaulait.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha, oho... Liikaa G-kijaimia samassa lauseessa :-D kiitos korjauksesta. ♥

      Poista
  5. Haha, ihana postaus! :D Ihanan erilaisia juttuja, yleensä kaikilla on niitä samoja muka "randomeja" faktoja tälläsissä postauksissa! :)

    essi-bltn.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitti! Yritinkin kerätä tähän vähän sellasia juttuja mitä ei heti arvais! :-=´)

      Poista
  6. Tulin sun blogiin facebookin kautta ja voi vitsit, hyvä et tulin! Sulla on ihania asuja ja sun blogi on huippu kaikin puolin! Tääkin postaus on ihan sika hyvä!! :D Uusi tyytyväinen lukija täältä siis. :))

    Käy tsekkaamassa mun ja mun ystäväisen blogi myös, mielipiteitä saa heittää. :)
    sl-stereohearts.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, kiitos tosi paljon! Ihanaa saada uus seuraaja ja tosi siistiä et tykkäät! :-)
      Käyn kurkkailemassa. ♥

      Poista
  7. hahahah ihana ace!! voin vaan kuvitella ;)

    VastaaPoista
  8. tikkauksestakin jää arpi samalla tavalla kun ei tikatusta haavasta. ne tikit vaan tavallaan auttaa kehoo rakentaan sen ihon uudestaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaa, aivan, hyvä että korjasit kiitos! Tikkauksen arpi vaan on aika paljon siistimpi ja pienempi kun jos sitä ei tikkaa.. Ainakin mitä oon nähny muiden arpia, haha. :-D

      Poista
  9. hei löysinpäs samoja faktoja mitä käy muhunkin, esim tuo pakkomielle tyynyjen pöyhimiseen ja asettelemiseen ennekun voi mennä nukkumaan tai tuo et miekin värjäsin ekalla kerralla kakkosella hiukset pestävällä värillä violetiks ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, coool. Me ollaan siis aika samiksia ;-)

      Poista
  10. Onpas ihana postaus! :--) Saisinko käyttää ideaa omassa blogissani? Huomasin myös paljon itseeni koskevia faktoja kuten edellinen kommentoija! :D

    http://rock-n-roll-iida.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :-) Tottakai saat käyttää, ei tää oo mun keksimä juttu! Linkkaile se sitten tänne, haluisin mielelläni lukee mitä faktoja sä oot keksiny! :-)

      Poista
  11. Hahah muistan ku lauloit tota irwinin biisiä aina ku oltiin pieniä!!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha, ai muistat? Miks mä en muista.... :-D mut se on ihana biisi ♥

      Poista
  12. Tää oli tosi kiva postaus! :)

    VastaaPoista
  13. Jäin miettimää tota kivi hommaa.. ihohan hylkii kaikkii semmosia mitkä ei sinne kuulu, ni miksei se oo tullu ulos... kaaduin mopolla haava arpeutu mut sielt kuiteki jossai vaiheessa kasvo ulos kivi . Otin napakorun se ajan myötä kasvoi ulos. Otin bidgen ja sama laulu taas... :D ni mietin et kui se kivi voi olla sun sormessa vieläki

    VastaaPoista