Ray-Ban - from dad to daughter

524_1

Pitkään pyörittelin tätä postausta luonnoksissa, miettien julkastakko vai eikö... Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että kyllä mä julkasen. Haluan julkasta tän kolme kuvaa sisältävän hehkutuksen mun uusvanhoista laseista, nää todellakin ansaitsee sen! Ja ne keitä ei kiinnosta tarinointi pelkistä laseista, skipatkaa tää postaus suosiolla ja odottakaa seuraavaa, monipuolisempaa ja pidempää postausta. Sellastakin on meinaan tulossa loppuviikosta! Musta vaan oli hauskaa vaihteeks tehä asiat vähän eri tavalla ja omistaa kokonainen postaus vaan laseille!

528_1teksti520_1 Eli, tässä tulee pieni ja lyhyt tarina siitä, miten nää lasit pääty mulle;
Kaikkihan alko siitä, kun viime viikonloppuna kuvailin uusimpaan postaukseen kuvia (siihen jonka ennen tätä julkasin). Noo, otin sitten kuvaa mun rantakamppeista, joihin kuuluu myös mun rakkaat mustat feikit Raybanit. Kuvien ottamisen jälkeen otin ne käteen aikeinani laittaa ne omalle paikalleen, mutta... Mä tiputin ne. No, ei muuten mut olin pudottanu ne niiden noin kymmenen elinvuoden aikana jo tosi tosi monia kertoja, joten nyt ne ei enää kestäny ja kehykset napsahti poikki ja linssit irtos, hööööh.

Mullahan on siis noiden mustien feikkipokien lisäks monet muut samanlaiset, mutta eri väreissä. Varmaan kymmenet erilaiset. Anyway, ne on semmosia plääh laseja joita käytän aina välillä, mut en kauheesti tykkää. Siks olin supersad siitä että noi hajos ja menin äitille valittaan niitten kohtaloo. Samalla pyysin kymmentä euroo että voisin ostaa Ninjasta uudet. Mun huikee iskä kuitenkin kuuli meijän keskustelun ja totes et; "Mulla on aitoja Raybaneja, haluutko?" Tietty innostuin, mut olin kuitenki vähä nihkeenä ja aattelin et ne on jotai ihan kamalia laseja vuosien takaa, haha. Mut koska halusin olla kiva iskälle nii suostuin tsekkaan vaihtoehdot.

Ja huomasin, et kannatti todellakin kattoo! Iskä kaivo yöpöydän laatikosta kasan Raybaneja ja näytti niitä mulle. Kun olin viidet käyny läpi ja todennu kaikki ihan kamaliks, löysi iskä nää kuvien Raybanit joittenkin paperien välistä. Olin niin ilonen et oisin voinu hyppää kattoon nähdessäni nää. Iskä anto nää mulle ihan omaks, vaihto näihin mustat linssit ja etti mulle vielä tollasen kotelonkin. Olin niin ilosesti yllättyny, et en osannu sanoo mitään!

Kaikkein parasta tässä jutussahan on se, että iskä osti nää vuonna -92 ollessaan rauhanturvaajana Syyriassa. Se näytti mulle jopa kuvia joissa sillä oli nää koristamassa kasvoja sotilasvaatteitten kera. Musta on oikeesti aika siistiä, että sain nää omaks. Opin tästä myös, että joitain asioita kannattaa säästää, eikä vaan heittää suoraa pois. Tuskin iskäkään ajatteli että "22 vuoden päästä annan nää mun tyttärelle", mut kuinkas kävikään! Vanhempien vaatteet ja tavarat voi oikeesti olla joskus varsinaisia aarteita, ite sain huomata sen! ♥ Ootteks te tehny löytöjä teijän vanhempien tai isovanhempien vanhojen tavaroitten joukosta?

20 kommenttia:

  1. Löysin joskus mummin korurasiasta yhen 1960-luvun Kalevala-kaulakorun ja ku ihastelin sitä, mummi anto sen mulle :) Todellaki yks mun rakkaimmista esineistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi, kuulostaa ihanalta! Toi on vielä niin vanha koru, et on tosi arvokas, muutenkin kun että sillä on tunnearvoo. :-)

      Poista
  2. Mäkin olen saanut iskän vanhat pilotti ray banit :D

    VastaaPoista
  3. haha, ihana tarina ! :'D ite sain just mun mummilta jotkut tosi vanhat merkkilasit, mun reaktio oli sama ku sulla ku näin ne ! ne on sellaset pyöreet, mun on pitäny ostaa sellaset mut eipä tarttennu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, hyvä ettet kerenny ostaan, sait oikeen retrot ja semmoset lasit mitä ei varmaan kellään muulla oo! :-)

      Poista
  4. Mä löysin mökiltä viime vuonna Lee-farkkutakin, joka on ollu mun isällä suunnilleen mun ikäisenä tai vähän nuorempana. Se on kulunu sillee sopivasti vaaleeks ja ai että se on just ihana! En olis varmaa ite ostanu merkkifarkkutakkia, mutta nyt sitä huomaa, kuinka laatutavarat kestää. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi, Lee-farkkutakit on siistejä! Ihanaa että sait sen, varmasti on aika monia jotka kelpuuttas sen itselleen, minä mukaan lukien, hehe. :-D

      Poista
  5. noi lasithan on just nyt jotain muotia? :D ei varmaan iskäs ajatellu sillon, et ne nousis muotii! mut hienot on! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, niin on! Ja vaikkei oliskaan, käyttäsin niitä varmaan silti, kun Raybanit on kuitenkin aika "ajattomia". Noi on supersiistit! Iskäkin sano et ei tosiaan ois uskonu et noi nousis muotiin :-D

      Poista
  6. Se on hienoa miten jollain tavallaan niin pienellä asialla voi olla niin suuri tunnearvo tai tarina mukanaan, kuten juuri noilla laseilla, pidä hyvä huoli niistä! :)
    Ja juu itse sain juuri äidiltä viime viikolla hänen kymmenen vuotta vanhan farkkutakin, juuri täydellinen ja kyllä ilahduin kun sain sen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan! Noista laseistakin tuli kertaheitolla mulle tosi tärkeet ja arvokkaat, sen takia että sain ne iskältäni joka on niitä ite käyttäny. Joten oot ihan oikeessa, pidän varmasti hyvää huolta! :-)
      Mäkin oon yrittäny metsästää vanhempien vanhoja farkkutakkeja, mut ei oo löytyny mitään mikä sopis mulle, harmi vaan. Onneks sulla kävi hyvä tuuri! :>

      Poista
  7. Wow, ihana tarina ♥

    VastaaPoista
  8. ihan mahtavaa et sait noi lasit ja noi on vieläpä tosi hienot! säästäminen kannattaa :-)

    VastaaPoista
  9. EI OO TOTTA! Mun isäkin oli rauhanturvaajana vuonna -92, hän tosin oli Libanonissa, ja toi kans sieltä kasan raybaneja Suomeen. Mä kun hävitin omat lasini pari kesää sitten, mun isä totes mulle samalla tavalla kun sulle! Ja niin sain mustat wayfarerit jotka on ollu ihan superkovassa käytössä mulla nyt!! :-)

    http://saratakesphotos.blogspot.com/ tossa mun vaihtariblogi, jos kiinnostaa vilkasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, mitä ihmettä! Onpa hauska juttu, ajattele jos ne olis ollu vielä samassa paikassakin rauhanturvaajina. :-D kiva että säkin sait lasit, niillä on ihan erilainen tunnearvo ku jos ne ois ostanu kaupasta. :-)

      Poista
  10. Wau! No siis mä sainiskältä viimevuonna raybanit, just sellaset mallit mitkä oli viimevuoden hitti arskoissa. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooo, cool. Raybanit on kyllä niin ihania! :-)

      Poista