byebye summerholiday

kollaasi En vaan voi ymmärtää sitä, et viettelen just viimestä kesälomapäivää. Mun pitää olla koulussa jo viidentoista tunnin päästä. Siis mitä ihmettä? Ei tähän kai muuta voi sanoo, kun että sinne se kesä taas meni, ihan huomaamatta. Tuntuu siltä, kun vasta viime viikolla oisin iloinnu alkaneesta kesälomasta ja juhlinu koulun loppumista. Ihan kun oisin eilen remontoinu mun huoneen, viettäny juhannusta ja rentoillu kaikki päivät rannalla. Vaan eipä se tainnu ihan niin olla, kaikista noista jutuista on aikaa jo oikeesti aika kauan. Mitä vanhemmaks mä tuun, sitä nopeemmin kesä menee. Vaikka kymmenen viikkonen loma, mun tapauksessa melkeen 11 viikkonen, on pitkä, miten se voi silti tuntua vaan muutamalta viikolta?

Kauheesti mulla oli taas suunnitelmia kesälle. Jotkut teistä saattaa muistaa mun helmikuussa laatiman "kesän to do" listan, jossa noita suunnitelmia listasin. No moniko niistä haaveista toteutu, ei kovin moni. En saanu vielä ajokorttia, en käyny vieläkään Block festeillä, en pahemmin tehny mitään road trippiäkään. En käyny huvipuistossa, enkä treenannu ollenkaan. Töitä mä kyllä tein, melkeen koko kesän itseasiassa. Paljon vietin aikaa myös rannalla, ainakin enemmän kun viime vuonna. Tänä kesänä otin myös sen kirppispöydän, uin paljon ja annoin mun hiusten levätä värjäilyiltä ja lämpökäsittelyltä. Kävin myös juhlimassa paljon, nautin siitä millasta on olla kaheksantoista. 

Mut oliko mun kesä sellanen, jota hehkutan vielä kolmen vuodenkin päästä? Kiilasko tää kaikkien aikojen kärkeen ja haikeena haaveilen ja muistelen tätä kesää ja sitä miten sen vietin? Vastaus on että ei. Tietysti kesä on aina ihan yhtä rentouttava ja ihana. Tottakai mä myönnän että mulla oli upee kesä, se ei vaan ollu paras. Ei se eronnu mistään oikeen mitenkään, en mä matkustellu ja tehny semmosia never before juttuja, mut ei se haittaa. Ehkä on ihan hyvä ottaa kesä vaan iisisti, tehä töitä, shoppailla ja ottaa aurinkoo. Jos ei muuta, niin mulla on ainakin sellanen fiilis että nyt oon saanu vedellä lonkkaa pari kuukautta, ja sehän kelpaa. Ja eiks se rentoutuminen ookkin kesän tärkein pointti? Mun mielestä ainakin. Mulla ei siis oo mitään valittamista, onks teillä? 

 Eniten jään kesässä kaipaamaan sitä pitkään nukkumista, kevyttä pukeutumista, aurinkoo, lämpöö ja uimista. Huomenna pitäs päästä taas kiinni normaaliin arkeen ja hyväksyä se, että ei vaan voi kokoajan tehdä sitä mitä huvittaa. Siks aionkin viettää tän illan parhaalla mahdollisella tavalla. Mä meen kattomaan auringonlaskun, käyn viimesen lomaillan kunniaks leffassa Allun kanssa ja syön kesäloman viimesen jäätelön. Ja välittämättä huomisesta herätyskellon soitosta, aion viimestä kertaa valvoo niin myöhään kun huvittaa, herääminen on sit huomisen murhe. Ja tänään on vielä kesälomaa, joten tänään mä meinaan myös nauttia siitä ja toimia sen mukaan! Tehkää tekin niin.

4 kommenttia:

  1. Tästä postauksesta tuli kyllä tosi hyvä fiilis ja tuo teksti oli kirjotettu tosi hyvin! ♥ Pakko muutes kysästä, että mistä toi sun reppu on ostettu, joka tuossa kollaasissa on? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee tosi kiva kuulla että tykkäsit. Kiitti paljon! ♥ Ostin sen kirpparilta, enkä valitettavasti tiiä ees et mistä se on alunperin. :-( haluisin lisää tollasia ja metsästin tätäkin yksilöö tosi kauan kaikenmaailman Ebaysta yms. Sit sattu käymään tuuri ja toi löyty, ei tarvinu tilailla mistään :-)

      Poista
  2. oon ihan samoilla linjoilla et mitä vanhemmaks tulee nii sitä nopeemmin aika menee! itekkin olin melkein koko kesän töissä nii ei ihme että tuntuu ku ei ois ollu lomaa olleskaa. mut tää oli jokatapauksessa yks mun parhaista kesistä ja ihana ku oli niin lämmin :--) !
    hyvää kouluvuotta sulle ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! Jotenkin kaks ja puol kuukautta tuntu ihan kahelta viikolta. :-D ihanaa kuulla että sulla oli hyvä kesä, hyvää kouluvuotta myös sulle! ♥ Lämpöö tosiaan ainakin riitti!

      Poista