VALMISTUJAISMEKKOA ETSIMÄSSÄ

Tänään ollaankin liikkeellä vähän erilaisella asialla kuin normaalisti. Kuten monet teistä tietää, valmistun tänä keväänä merkonomiksi! (Kai tässä nyt uskaltaa jo nuolasta ennenkun tipahtaa?) Koska tää tapahtuma on enää kahden kuukauden päässä, ajattelinkin tulla kysyyn teiltä vähän mielipidettä ja vinkkiä tulevan mekon suhteen!


Alotetaan surkeen surullisella tarinalla. Oon rehellisesti sanottuna nyt viimeset 3 viikkoa taistellu valmistujaismekon kanssa. Löysin jo tammikuussa koulussa ollessani yhden, josta tiesin heti että "Toi se tulee olemaan." Ostin jopa siihen sopivat korut Glitterin alennuksista. Vaan kuinka kävikään... Tilasin sit helmikuussa vihdoin kyseisen mekon parissakin koossa kotiin, mutta koosta riippumatta, se malli ei vaan istunu mun päälle. Rintamuksen kohdalle jäi liikaa tyhjää (liian pienet tissit, yhyy) ja vyötärönauha oli törkeen tiukka. Niimpä lähetin mekot palautukseen masentuneena siitä, että joudun alottaan ettimisen alusta!


teksti 2
Nyt mulla on kuitenkin tässä viikkojen aikana kertyny uusia ja kivoja vaihtoehtoja, joista yhdestä oon jo aika varma. Löysin sen itseasiassa tota edellistä mekkoo tilatessani, joten oon nyt sen verran mietiskelly ja pohdiskellu tota, et se vois jopa olla se oikea valinta! Halusin kuitenkin kysyä vielä teiltä apua ennen näinkin suurta päätöstä. Pahinta olis katua tota mekkovalintaa parin kuukauden päästä, hui!

Anyway, tiedän ylioppilasmekkoja koskevasta etiketistä, mutta mun juhlat ei ookkaan yo-juhlat! Eivaan, oon pitäny sitä silmällä kokoajan, mutta antanu myös mahdollisuuden vähän erilaisille mekoille, kuten maxiversioille. Tää mun paljon puhuttu nykynen lempparivalinta kuitenkin vastais ihan etikettiä: löytyy paksua olkainta, polviin asti tulevaa helmaa ja umpinaista selkää. Sounds good yeah?


paras Ja tässä se olis, mun suosikkivalinta! Ensin äitikin sano että toi on mun tyyliin ihan liian tylsä, mutta mitä enemmän oon tota miettiny ja näyttäny, on sekin alkanu tykkäämään tosta. Kultakorut, nudet tai valkoset korkkarit ja kiharrettu puoliks auki, puoliks kiinni oleva lettikampaus, niin hyvä tulis! Kokonaisuuden kruunais vielä merkonomilakki jonka oon päättäny tilata. Se sopis yhteen väriensä puolestakin. Toi mekko päällä vois illalla lähtee vielä jatkoillekin! Mitä mieltä te ootte, hot or not?


tokaparas Tässä on toinen hyvä ehdokas, jonka itseasiassa bongasin ihan muutama päivä sitten! Tähän asti mulle oli ollu selvillä että haluan joko mintunvihreen tai nuden mekon, mutta tollanen kirkas tummansininenkin alko kummasti houkutella... Toi on edestä ihan älyttömän ihana ja koska oon korujen suurkuluttaja, saisin laitettua jonkun ihanan ketjun kaulan. Tossa mekossa viehättää myös paksut olkaimet ja "helppo" malli. Haluun mekon jonka kanssa mun ei tarvii stressailla pitkin päivää, sen päällä pysymistä ynnämuuta. Ainoo mikä mua tässä mekossa vaan epäilyttää, on toi älyttömän tylsä selkäosa... Siinä ei oo yhtään mitään ja takaa toi mekko on jotenkin tosi arkisen näkönen. Hm. Pitää nyt miettiä vielä, keksinkö jotain ton takaosan suhteen, vai hyväksynkö vaan sen yksinkertasuuden.


kolmas Tää on itseasiassa kaikkein uusin tuttavuus mulle. Löysin tän ihan sattumalta eilen! Toi väri ois ihan nappivalinta, niin pituus kun mallikin. Yksinkertanen, sopivan peittävä, mutta selässäkin on se oma juttunsa. Tää ei mulle ois myöskään yhtään liian lyhyt, kun oon vaan 160 cm verran. Tän mekon ainoo huono puoli on se, että tätä mekkoo oli jäljellä enää yhdessä ainoossa koossa. Vähän veikkailisin että se on just se koko mitä mä käytän, mutta saa nähä onko sitäkään enää huomenna! En haluu kuitenkaan hätäillä tän suhteen. Sitä on myöhemmin varastossa, jos on ollakseen.


kolmasparas Viimenen semmonen kunnolla harkinnan alla oleva vaihtoehto on tää! Tässä on se väri mitä alunperin mekolta toivoinkin, ja tää on muutenkin aikalailla mun makuun. Paksut olkaimet, nätti muhkee helma ja peittävä selkä. Vaikka mallin yllä mekko vähän lyhkäseltä näyttääkin, epäilen tätä mun kohdalla, kun pituuseroahan on tosiaan yli 10 cm. Sehän voi kuitenkin myös tarkottaa sitä, ettei mekko istu mulle oikein, vaikka helman pituus riittäisikin. Tää ei ehkä oo myöskään ihan niin juhlallinen kun noi muut, mutta oikein asustettuna ja oikeella kampauksella tästäkin saa vaikka minkälaiseen tilaisuuteen sopivan.

Kaikissa näissä malleissa on se hyvä puoli, että ykskään ei oo niin sanottua kertakäyttökamaa, vaan menee varmasti myöhemmissäkin juhlissa. Kaikki sopii myös valkoharmaan lakin kanssa yks yhteen. Kaikkien kanssa meinasin laittaa jalkaan joko mun viime kesänä ostetut valkoset nilkkaremmikorkkarit tai ostan nudet, riippuen vähän mihin mekkoon päädyn.


tekstivaihtoehtovaihtoehto 2 Ja ettei valinta menis liian helpoks, kokosin vielä tohon muutamia mun silmää miellyttäviä malleja. Jos joku noista on ehdottomasti parempi kuin neljä ensimmäistä, tai tiiätte jonkin samantyyppisen mutta erilaisen kuin joku näistä vaihtoehdoista, ehdottakaa rohkeasti!

Mun surullisen kuuluisa "the mekko" löytyy myös tästä kollaasista. Eli numero 9, joka oli ihan perfecto värin, mallin ja no, kaiken puolesta. Joten sitä ei kannata julistaa parhaimmaksi vaihtoehdoksi, kun en sitä tule tilaamaan. Jotakin vastaavia tai samankaltaisia saa kyllä ehdottaa.

No, miltäs vaikutti? Jos joku teistä pääsi tän tekstihirviön läpi tänne loppuun asti ja on valmis kertomaan mielipiteensä, antaa tulla vaan! Myös kampausta ja asustusta, ihan kaikkea saa ehdotella vapaasti, oon aika avoin ideoille. Mulle nää valmistujaiset on kuin wanhojen tanssit, mutta omalla tavallaan. Tää tulee olemaan se mun prinsessapäivä, vaikken edes ylioppilaaks lue. Valmistujaiset ne on amiksillakin, eikö?

// Kaikki kuvien mekot ovat Nelly.comista, lukuunottamassa numeroa 6. joka löytyy Bubbleroomista. //

21 kommenttia:

  1. Sä oot neljän suosikkis listalle onnistunut keräämään kaikki tän postauksen kivoimmat mekot. Eli minkä tahansa niistä valitsetkin, niin hyvän valinnan teet :D Ja oon tosi hämmentynyt siitä, että varmaan ekaa kertaa ikinä törmään tän tyyppiseen postaukseen, jonka mekkovalinnoista (meinaan edelleen noita sun neljää suosikkia) oon täsmälleen samaa mieltä - voisin pukea noista minkä tahansa!

    Sulle parhaiten ehkä sopis numerot 2 ja 3. Älä missään tapauksessa väheksy kirkasta tummansinistä, koska se sopii hyvin sun väreihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, aika hauska! Hyvä kuulla, että oon tehny nappivalintoja, ittekin tykkään eniten nimenomaan neljästä ensimmäisestä! Meillä taitaa kaikesta päätellen olla aika samanlainen maku mekkojen suhteen. ;-) vielä kun osais tehdä päätöksen, ois kiva! Onneks teistä lukijoista on ollu suuri apu!

      Poista
  2. voisin kuvitella sulle niiiin hyvin tuon 2. mekon!


    www.tiia-valokuvaa.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jo toinen kuka ehdottaa kakkosta! Se on kieltämättä kiva. Kiitos että autat! :-)

      Poista
  3. Ihkuliini toi turkoosi. Mistä se on? Sininenki kyl hiano

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki ovat Nellystä, paitsi kuudes. :-)

      Poista
  4. Mullakin on vähän sama juttu nyt - vähän ylppäri vaatekriisiä :D
    Tykkään tosta 2 tosi paljon! :) Sopis sulle tosi hyvin!

    ❀ Cinderella Days ❀

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, toivottavasti sä osaat tehdä päätöksen paremmin kun minä! Tsemppiä mekkokriisiin. :-D
      Ja kiitos mielipiteestä. ♥ Kakkonen on saanu tosi paljon ääniä, joten, ehkä ehkä...

      Poista
  5. 1 tai 3 näyttää ihan super kivoilta, ihania mekkoideoita sulla ♥ muistan hyvin viime keväältä oman lähestyvän valmistujaispäivän, oli ihana selailla netin syövereistä toinen toistaan ihanempia mekkoja mutta se päätöksien teko... :D täällä myös toinen viime keväänä merkonomiksi valmistunut ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihan älyttömästi. Mä tykkään kans ykkösestä ja kolmosesta tosi paljon, ne on jotenkin niin elegantin ja arvokkaan näkösiä! :-) Haha, onneks oot kokenu tän tuskan jo! Kävinkin just kurkkaamassa sun blogista valmistujaisten fiiliksiä! En malta oottaa enää omia. ;-)

      Poista
  6. itse ehkä ottaisin pidemmän mekon valmistujaismekoksi tai vähintään polvimittaisen. sähkönsininen voisi olla älyttömän hyvä väri sulle! eli noista ehkä 2 :) 9&11 ovat myös hyviä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, niin oonkin ajatellu! Mä oon meinaan vaan 160 cm pitkä, joten kaikki mekot on mulle aina aika pitkiä, haha. :-D Alan kallistua tohon kakkoseen, se on saanu niin paljon ääniä! 9 on mun ehdoton lemppari, mutta ei se malli sopinu mun kropalle. :-( kiitos mielipiteistä! ♥

      Poista
  7. 1, 9 ja 11 on ihan älyttömän hienoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitti kun sanoit omat lempparis! :-) 9 tykkäsin mäkin eniten ja sen jo tilasin, mutta ei sopinut mun kropalle ollenkaan joten palautukseen lähti. :-( pitää nyt kattoa mikä muu ois yhtä ihana!

      Poista
  8. Mä tilasin tuon 8 mekon itselleni siskon keväisiä yo-juhlia ajatellen ja se on kyllä ihana! :) itsekin himoitsin mintun vihreää mekkoa kevääksi kun on siskon ja kaverin valmistujaiset tiedossa :) epäilin kyllä miten sopii tumman punaisten hiusten kanssa mutta hyvin käy onneksi :) tuo 9 on myös ihana ja sitä pohdin mutta tulin siihen tulokseen että tuo 8 todennäköisemmin istuisi paremmin ja se on juuri sopiva :) ihania mekkoja kyllä nuo kaikki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsit, kiva kuulla että kasi oli vastannu odotuksia. Alan itekkin sitä pikkuhiljaa himoitseen, mutta en kuitenkaan tiedä, haha. :-) Mintunvihreä on niin ihana ja kesäinen väri, että toivon löytäväni lopullisen mekon siinä värissä. Se on siitä niin kiva, koska kuten sanoit, sopii myös punasen tukan kanssa. En vaan osaa tehdä päätöstä, äääh. :-D

      Poista
  9. Vastaukset
    1. Oooi, vähän se varmaan sopii sulle! ♥

      Poista
  10. Mun mielipide tähän olis ehotommasti tuo numero 2. Sopii sulle todellakin ja varsinkin sun punasten hiusten ja ihon värin takia. Sinuna ottaisin siis sen. Ja mitä kampaukseen tulee niin jotain siihen suuntasta mitä tein sulle sun synttäreilles olis ihana ja jos valmistujaislakki tulee niin hiukset ei tarvis olla niin tupeerattu päältä jotta lakki mahtuu ja sopii hyvin asuun. Uskon että 2 mekko, se kampaus ja lakki sopii täydellisesti sulle! Ja todellaki me amikset ollaa ansaittu vain parasta ;) Meillä sentää on jo ammatti ;) hihihihhihihihhiiiiii p.s. Harmittaa tosi paljon kun en pääse auttaa sua kampauksen kanssa ja juhlii sun valmistujaisii kun oon vielä täällä pallon toisella puolella 6kk. Mutta uskon että oli valintas sit mikä tahansa oot nätti joka tapauksessa.

    VastaaPoista
  11. hei apua, en tiiä tuutko näkemään tätä ajoissa, mutta itellä nyt valmistujaismekko hakusessa ja toi nro. 5 näyttää ihan täydelliseltä! mistäköhän se sattuu olemaan, jos vielä löytäis jostain :P kiitti jos vastaat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin ajoissa! Käyn joka päivä tsekkaamassa blogin, vaikken ookkaan kirjotellu taas hetkeen. Motivaatioo odotellessa. x) mutta toi mekko on siis Nellystä, mutta tää postaus on melkein vuoden vanha niin epäilen että samaa mallia enää olis. :-(

      Poista