NEW: IPHONE 6

Heippa! Jotkut teistä onkin saattanu bongata Instagramin ihmeellisestä maailmasta jo pari viikkoa sitten kuvan, jossa pitelen uuden uutukaista puhelinta kädessäni! Vastoin mun ensimmäistä suunnitelmaa, halusin nyt muutaman viikon käytön jälkeen tulla tekeen tästä ihan oman postauksensa, koska kyseinen kapistus kyllä ansaitsee sen!
 067044
115
Mullahan oli ennen tätä Lumia, joka uskollisesti palveli mua aina viime metreille saakka. Kaikkine pikkuvikoineen se oli mitä täydellisin puhelin ja puolustin sitä kynsin hampain kaikkia haukkujia vastaan. Mutta sanonta; "kaikki hyvä loppuu aikanaan" osoitti taas olevansa mahdottoman oikeassa.

Eräs mukava perjantai-aamu heräsin ihanaan aurinkoon ja tuntu heti siltä että jotain on pielessä. Ja kappas vaan, kello oli melkein kymmenen. Tohon aikaan mun ois pitäny olla hyvää vauhtia kiskomassa päälle työpaitaa, mutta siellä mä vielä makoilin sängyssä. 

 Kun tarkemmin puhelinta tsiigailin, huomasin, että herätys ei ollut pettäny mua, se kyllä soi kokoajan, mutta mitään ääntä tai värinää ei kuulunu. Siinä vaiheessa olin vähän että ookoo ja päätin soittaa iskän viemään mut töihin. Vaan kuinka ollakkaan, ongelma ei ollu vaan herätyskello, vaan koko puhelimesta ei kuulunu mitään. Ei iskän ääntä, ei tuuttausta, ei mitään.

Kömpelösti tekstareilla iskän kanssa kommunikoiden todettiin, että mulle on aika hankkia uus puhelin. Oltiin jo aiemmin sovittu että jos toi Lumian kunto tosta huononee, sen on aika väistyä uuden tieltä. Olihan siinä ennen tota kaikenlaista jo ollu. Se ylikuumeni, vartin puhelun jälkeen vastapuoli ei saanu enää mun äänestä selvää, akunkesto oli olematon (uutta akkua ei enää saatavilla) ja sovellukset kaatuili ihan itekseen. Niimpä käytin perjantain työpäivästä enemmän tai vähemmän uuden puhelimen miettimiseen. Mulla ei ihan rehellisesti sanottuna ollu pienintäkään käryä siitä millasen haluan.


052007056123





Töitten jälkeen marssittiin DNA-kauppaan ja käytiin myyjän kanssa yhdessä läpi erilaisia vaihtoehtoja. Iphone mua houkutteli tutun käyttöjärjestelmän takia ja pikasen pohdinnan jälkeen päädyin siihen. Iphone 6 plus on mun käteen vähän liian iso ja oon sitä testaillu jo puolen vuoden ajan, kun Allulla on se. Ei tarvinnu siis kauaa miettiä 5s:n ja kutosen välillä kun plussa oli hylätty. Seuraavana päivänä olinkin onnellinen kultaisen omenaluurin omistaja, vaikka oonkin aina dissannu Applea maanrakoon. Mun henk. koht. mielipide on kyllä edelleen se, että koko puhelin on vaan törkeesti liian kallis. Kyseinen omenalogo maksaa hinnasta puolet ja onhan toi koko merkki kieltämättä vähän yliarvostettua hifistelyä. Mutta pakko se on myöntää, että onhan toi ihan törkeen hyvä ja hieno! Kun on kerran omenan käteensä saanu, tuskin muusta enää haukkaakaan. Ehdottomasti parasta tossa on vielä se, kun se synkkaa meijän Ipadien kanssa ja kaikki on samaa käyttöjärjestelmää. Ei siis huono, ei todellakaan.

Nyt ainoastaan toivonkin, että tää kestää mahdollisimman pitkään, koska porukat teki hyvin selvästi selväksi, että tää oli viimenen puhelin jonka kustantamiseen ne osallistuu. Ja ymmärtäähän sen, oon mä melkein jo aikuinen, eiks jep?  Kaikinpuolin oon tän parin viikon käytön jälkeen tähän ihan älyttömän tyytyväinen! Oon räpsiny puhelimella enemmän kuvia kun kameralla, koska toi puhelimen kameralaatu on jotain uskomatonta! Siispä seuraavaks on varmaan luvassa postausta arkisista puhelinkuvista. Stay stuned! 

Löytyykö muilta omenaa, ootteko ollu tyytyväisiä? Ja mikä tärkeintä, suositelkaa mulle nyt pelejä ja sovelluksia, mitkä on jees! Oon sen verran untuvikko tän kaiken kanssa vielä, heh.

8 kommenttia:

  1. Itseltäni on nyt löytynyt kohta 4kk verran 5S, ja oon todellakin tyytyväinen. Olin itsekkin pitkään Lumian ylpeä omistaja, mutta akku meni myös huonoksi, lukitusnäppäin takkuili ja takkuili vähän väliä.
    Mä en oo mitään sen erikoisempaa sovellusta löytänyt, mutta ihan snapchat, spotify, twitter, instagram, youtube yms. mun mielestä semmosia, mitä käytän eniten:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä kuulla positiivista palautetta Iphonen omistajilta, varsinkin Lumiasta vaihtamisen jälkeen! Mullakin tässä kuukauden verran nyt on ollut tää Iphone ja tosi tyytyväinen oon! :-) Kiitos paljon sovellusvinkeistä! ♥

      Poista
  2. Siis sellanen peli kun music quiz on ihan huikee :-D siinä soi pätkä jotain tuttua biisiä ja sit pitää tietää joko esittäjä tai laulun nimi, ihan hurjan koukuttava!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei latasin sen joo!! Kuulosti tosi hauskalta ja oon pari kertaa kokeillukin! Oon sellanen musiikin suurkuluttaja, että ihana päästä näyttään taitonsa. ;-) Kiitos vinkistä! ♥

      Poista
  3. Hahah, mä vielä yritän pärjäillä lumian kanssa! Tykkään hirmuisesti tästä käyttöjärjestelmästä, vaikka sovelluksia ei oo muihin verrattuna tarjolla yhtä hyvin. En kyllä yhtään tietäis, minkä puhelimen tän jälkeen ostaisin - kaikkia muita merkkejä kattelen vähä huonolla :D Toivottavasti uus puhelimes olis vähintää yhtä pitkäikänen kuin entine lumias! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, toivottavasti sun Lumia kestää vielä! Se oli kyllä puhelin munkin mieleeni ja olin ihan surkeena kun se rikkoutu. :-D mulla oli kans vaikeuksia valita uus puhelin, mutta oon mä tähän Iphoneen ollu tyytyväinen nyt pidemmänkin käytön jälkeen! :-)

      Poista
  4. Mikä lumia sulla on? Mun 610 kuolee hitaasti, akunkesto on naurettava, sovellukset kaatuilee jatkuvasti (whatsappin saa avata 10 kertaa ennenkuin pääsen viesteihin käsiksi), akku ylikuumenee helposti, kaiutin ja mikrofoni ovat sökönä.... koskakohan sitä saisi ostettua uuden hah :D Pikkasen on alanut kyllä kyllästyttämään lumia noiden temppuilujen takia, mutta jos nyt kesään asti kituuttaisin tuolla ja sitten katsoisin että minkälainen on rahatilanne...

    pakko vielä sanoa että ihanan raikkaita ja valoisia kuvia, millaisilla asetuksilla yleensä kuvaat sisätiloissa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli 920! Vähän samanlaista ongelmaa löyty munkin puhelimesta varsinkin loppua kohden, joten usko pois, kuulostaa tutulta. Vähän kyllä ärsytti aina kun kokoajan löyty kaikesta vikaa. :-D Toivottavasti sun Lumia nyt vielä kestää hetken ja saat pian uuden puhelimen! Ehdit ainakin miettiä minkä haluat! :-)

      Kiitos muuten tosi paljon! Kuvaan aina vaan aurinkoisina ja valoisina päivinä, ja aina luonnonvalossa. Yleensä yritän pitää isoarvon aika pienenä, noin 200 ja sit muutan aina aukkoo ja muuta tilanteen mukaan. Jälkikäteen vielä saatan tehostaa valotusta koneella. :-)

      Poista